„Neodpoutávej se nikdy od svých snů! Když zmizí, budeš dál existovat, ale přestaneš žít.“ Mark Twain

úterý 1. května 2012

Balkónek v létě - jak šel čas...

Mám moc ráda kytky, jejich barvy, vůni. Zahrádku mi nahrazuje balkón. Každý rok v zimě začínám plánovat a přemýšlet, jaké rostlinky si nasadím. V dubnu a květnu začínám propadat nákupnímu šílenství a i když už mívám vymyšleno, jak to tentokrát bude, stejně neodolám a "pár" :-) dalších přikoupím. Vždycky se najde místo. Baví mě, že do poslední chvíle nevím, jestli se má představa splní.

Psal se rok 2005 a já začínala s klasikou -  truhlíky byly osázené převislými červenými muškáty.Tenkrát mě nenapadlo balkón vyfotit. Ale pak jsem začala kombinovat různé kytky a barvy. 

Rok 2006 - moje první zkouška kombinace rostlin - pantoflíčky (oranžové, žluté), lobelky (modré, růžové), molice, muškáty převislé červené. 


Rok 2007 - po zkušenostech z minulého roku, kdy mi vše nějak přerostlo, jsem se opět vrátila  k muškátům převislým i vzpřímeným (bílá, růžová, červená) a molici.


Rok 2008 - v tomto roce jsem měla chtěla truhlíky do červenožluta. Osázela jsem je vzpřímenými červenými muškáty, doprostřed zasadila dvouzubec (bidens) a na okraje přidala červené převislé muškáty. Dvouzubci se dařilo až moc, muškáty trošku utlačil.:-) Co na něm bylo úžasné.... strašně krásně voní po medu a každý den na nektar přilétávaly včelky, čmeláci, vosičky i motýlci. Ráno to na balkóně bylo jako v úle.Taky vznikla potřeba mít trošku soukromí a já si zasadila černookou Zuzanu, na kterou nedám od té doby dopustit.



Rok 2009 - smil řapíkatý, molice, vzpřímený muškát červený, uprostřed bidens. Dole jsou podzimně-zimní truhlíky na letním bytě.


Rok 2010 - v truhlících mám surfinky -světle modré, tmavě modré, červený vzpřímený muškát, molici, a pak ještě tmavě i světle růžové surfinky s bílou fuchsií a molicí. Taky jsem do té doby každý rok pěstovala rajčátka.

Rok 2011 - opět surfinie tentokrát světle modré, molice, uprostřed truhlíků červený vzpřímený muškát. V truhlíku u Zuzky vyrostla ze zapomenutého semínka slunečnice.





Žádné komentáře:

Okomentovat